Followers

Wednesday, August 21, 2013

Syukur Alhamdulillah.. cadangan PTPTN disenaraikan dlm CCRIS tidak diteruskan..


Syukur Alhamdulillah.. kalau betul apa yg dikatakan oleh KJ ni benar dan cadangan PTPTN disenaraikan di dalam CCRIS.. amatlah berbahagia orang2 yg meminjam PTPTN.. aku pun tumpang gembira gak.. seriusly td pg aku sgt2 panik smpi aku soh kwn2 aku pi kol pegawai bertanggungjawab PTPTN..

aku pun heran sbnrnya kenapa kerajaan boleh ada fikiran nak cadangkan perkara mcm ni.. dahla xnak bg pendidikan percuma.. tmbh lg dgn bunga yg sedia ada.. betul2 cekik darah.. mentang2 dia cuma pilihan yg orang ramai ada.. majoriti yg meminjam adalah dr golongan yang tidak berkemampuan.. bukan meringankan beban namanya.. itu menambahkan beban kepada mereka..

pemimpin harus sedar yg pelajar masa kini adalah antara peneraju ekonomi yang amat besar kepada negara di masa akan dtg.. kau bg pendidikan percuma kepada 100,00 pelajar every year.. n dlm masa 10 tahun akan dtg kau akan dpt pulangan yang hebat.. it is just y two cents.. nak cakap negara kita ni xda duit.. tk jgak.. x jgak kaya.. tapi dgn ada  PETRONAS.. hasil bumi di Sabah n Sarawak.. kat Semnnjng.. pelancongan.. n tentu sekali cukai yg kita bayar.. cukai jalan, cukai kereta, cukai pintu..mcm2 jenis cukai ada.. takkanlah xboleh dpt pndidikan percuma..?? kan??

kadang2 kerajaan ni lupa.. yg generasi sekarang dh celik.. dh pandai menilai.. generasi bijak pandai.. generasi Y la katakan.. semua ada di jari kami skrg.. kau xboleh treat rakyat mcm kau treat rakyat 20 or 30 tahun yang lalu.. xboleh.. even kau tgk kawan kau ni nampak warak tpi di kepala byk input.. byk benda yg dia boleh debatkan sbb.. maklumat di hujung jari.. kau cari n kau dpt.. kau nilai n kau kritik.. ya.. itulah realiti generasi skrg..

#PrayForEgyptSyriaPalestin

No comments:

Post a Comment