Tuesday, November 3, 2009

Cerita dari Hati

pagi2 lg aku dh bgn..Pas solat subuh tadi aku smbng bca novel Cerita dari Hati..sedikit sbyk novel ne wat aku sedar..w'pun byk kelemahan dlm novel ne..tapi sedikit sbyk wat aku rasa tenang,tau bgaimna nak atasi ujian Allah..

Bru aku sedar aku ne khilaf tntng agama Allah ne even aku beskola agama dulu..i2la kata org ilmu di dunia ne xkn abes w'pun hingga ke liang lahad..

Aku percaya Allah i2 ada..aku laksana suma perintahnya dan insyaAllah aku jauhi segala larangannya..cuma wahyu Allah yg utama 2 aku abaikan..Setelah aku baca novel ne..aku sedar Al Quran 2 ada semuanya..ternyata sesuai untuk dijadikan sbgai panduan hidup..Aku mmg membaca Al Quran..dah 5 kali aku khatam sepnjng hidup aku ne..sikit kn??

hee...

xsangka plak Al Quran menjadi rujukan para saintis yg terkenal seperti Profesor Yoshihide yg merupakan saintis Universiti Tokyo yg jga merupakan Pengarah National Astronomocal Observatory..dia tidak menafikan bhawa al Quran 2 sbgai rujukan untuk dia mengkaji kajiannya..Subhanallah~

xlama lg nak masuk kolej dah..nak msuk sem 2..aku uda set mind aku nak truskan jihad d jalan Allah..xsangka cuti kali ne aku dpt input yg berguna skali..even cuti ne pling merelaxkn jiwa aku..

baek aku tulis suma rncngan aku dlm buku..

Ya Allah bantulah hambaMu ni dlm membantu agamaMu..

Alhamdulillah...msa 2 minggu ne ckup untuk aku befikir semula tntng jawatan aku sbgai AJK surau di bumi KML..ada hikmah disebaliknya..

Surah al-Imran:ayat 104

"Dan hendaklah di antara kamu ada segolongan yg menyeru kpada kebajikan dan menyuruh berbuat makruf dan mencegah dari yang mungkar.Dan mereka itulah org2 yg beruntung"

Alhamdulillah..Allah gerak hati aku untuk msuk dlm golongan ini..

No comments:

Post a Comment