Monday, February 20, 2012

episod PELAJAR

Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah..skrg ne aku dh jejakkan kaki semula ke kampus terchenta UMS :)
bila smpi cne..masih lg sunyi ternyata masih rmi lg student yg blum balik..
rumate aku pun blum balik gak..

mlm smlm berabes aku bersihkan bilik aku..

so arini mestilah aku g kuliah kan..
kwn2 pompuan aku suma lum balik lg..
xtau kenapa dorng xnak balik..
spttnya smngtla bha kan..?

(sbnrnya aku xberapa nak smngt pun..)
T_T

apa2pun still jgak ditruskan..
arini ada dua kuliah..pg n ptg..arini x berapa pack sgt..
tapi lum tau lg ne..sbb lum ada lab lg dkasitau..

FYI aku ne amik software engineering..
mmg ssh la..
smpi skrg aku lum penah lg wat program own my own..huh!
SE apa aku ne..

arini jgak ada assignment kena bg..
kami kna suh wat proposal tuk project sistem multimedia..
all about adobe...!!
QUITE INTERESTINGLAH..

apa2 pun shbt2 bila dh msuk sem baru ne..kena tajdid niat anda semula..
bukan smata2 nak dpt cgpa yg tinggi..
tapi punya ilmu dunia & akhirat yg sama tingginya..
biarpun kita ne belajar ilmu dunia tapi ilmu akhirat jgn diabaikan..

(mood menasihati)
saya tahu kalian suma pasti mau yg terbaik dlm hidup kan..lg2 bab2 keputusan exam..
benda ne sbnrnya lama dh kita tempuh semenjak dr TADIKA lagi kan..??

UPSR > PMR > SPM > MTRX > UNIVERSITY

kita asyik dgn bljr2..
tetapi kita xtau apa tujuan sbnrnya kita dilahirkan ke dunia ni..
hmm salah..bukan TAK TAHU..tapi LUPA..
ingatlah bahawasanya kita pernah berjanji dgn Allah ketika kita masih lg di rahim ibu kita..
(dh 20 lebih tahun dh tu..)


so apa salahnya dlm kita belajar di U ne..or kat mna2..
kita selitkan jiwa seorang pejuang..
BERJUANG DLM PELAJARAN jgak JIHAD kan..??

so bila kita mati dlm kita berJIHAD BLJR ne..means kita MATI SYAHID??
iya shbt2..btul tu..

so every tym kita bgn nak solat subuh tu..apa kata kita sntiasa perbaharui niat kita..
nice kan cm tu..? :)

sbnrnya salah satu sbb aku buat entri mcm ne sbb aku ingin menasihati diri aku ne..
makin lama macam down kan..tpi bila kita tulis cm ne kita akan rasa smngt kembali..
insyaAllah :)

May ALLAH bless :)

No comments:

Post a Comment