Monday, April 18, 2011

.:: Doa Buatmu Muslimah ::.

Ya Allah

jadikanlah aku seteguh SUMAYYAH

berpegang teguh pada akidah

sekalipun nyawa jadi taruhan.

jadikanlah aku sesetia KHADIJAH

sentiasa di sisi orang yang disayangi,

tak kira apa rintangan yang melanda.

Ya Allah,

jadikanlah aku setaat FATIMAH

menjalankan perintahMu dan rasulMu sepenuh jiwa.

jadikanlah aku secekal HAJAR

dalam menghadapi ujian dan rintangan kehidupan.

Ya Allah,

jadikanlah aku secerdik AISYAH

menjadi sumber ilmu kepada umat manusia.

jadikanlah aku selembut ASIAH

yang bisa mencairkan hati2 yang keras dan kelam.

Ya Allah

jadikanlah aku semulia HALIMATUS SAADIAH

menabur bakti tanpa mengharapkan balasan.

jadikanlah aku setabah MARIAM

dalam menghadapi segala tohmahan dan fitnah duniawi.

Ya Allah

jadikanlah aku sekuat MASHITAH

dalam mempertahankan akidah islamiahku.

jadikanlah aku seikhlas RABIATUL ADAWIYAH

demi menyemai benih cinta dan rindu padaMU yang ESA.


Amin Ya Rabbal alAmin.


May Allah bless.

No comments:

Post a Comment