Followers

Thursday, January 20, 2011

.:: Ada apa dgn Tudung Labuh ::.

Assalamualaikum w.b.t.

Di petang yg indah ini, alhamdulillah Allah masih mengizinkan aku untuk hidup di bumi milikNya.
Act aku tga studi skrg ne tetapi ada 1 artikel telah wat aku nanges N wat jari ini rancak tuk wat entri arini.

ADA APA DENGAN TUDUNG LABUH?!
Aku sendiri adalah pemakai tudung ini.
Sejak bila?!
Aku beli tudung labuh dari form 4 lg.
Tapi on off on off.
Until aku msuk matrik.
Alhamdulillah.
Tudung Labuh ne jadi sebahagian dari diri aku.
Bukan sbb aku ne bdk skola agama.
NO!!
Dengan izin Allah,aku memilih untuk mengenakan tudung labuh ini.

Tapi seriously.
Aku selesa pakai tudung labuh.
Terasa seperti ada saja org yg menjaga kita.

Makcik aku penah ckp.
"Ieka, pakaila tudung fesyen skrg.Tudung ne terlalu besar."

"B'fesyenla bha ckit."

Skrg ne aku guna pashmina.
Tapi bersesuaianla.
Alhamdulillah masih labuh lg.
InsyaAllah masih ikut syariat Islam.
Apa pendpt shbt2?
Salahkah berfesyen kalo kita tetap ikut syariat Islam?
Sila respon ya.
Apa yg shbt2 rasa?!
Diri ini tga buntu.
Perlu p'tlngn kamu suma.
salahkah pakai PASHMINA?

Bukan aku ckp aku xnak ketinggalan zaman.
Tapi salahkah berfesyen?!





5 comments:

  1. pashmina tu mcm mn???
    hehehehe..
    ieka, pkai jak pa2 pun.. asal mengikut syarak ya Allah tetapkan...
    kt sbgai org islam, xsalah berfesyen... mlah, perlu utk mmperlihtkn bhwa islam tu tidak kuno..
    tpi, yg plg penting, msh ikut syariat yg dtetapkan.. dn, brfesyen, tidk brlebhan hingga bule menjadi fitnah org len...

    ReplyDelete
  2. yg cm dlm pic atas tu.
    cm rang pki tu.
    oke ka?

    ReplyDelete
  3. owh... xpa bh tu.. asal ko ykin ko tutup aurat mengikut syarak.. :)

    ReplyDelete
  4. aslmkum...:-)
    pkai pashmina x slh..coz kain die tbal n labuh..
    yg pnting dpt cover bhgian dpan..
    lgpun sye pun dh cuba pkai pashmina,lbih bgus dripada tdung bwal,sbb byk tdung bwal yg jarang skrng ni..:-)

    ReplyDelete
  5. Assalam -_-
    InsyaAllah tak salah sebab selagi kita mengikut syariat Islam,insya-Allah...
    Saya pun pakai pashmina macam awak jugak...
    Kalau teringin pakai pashmina ke shawl ke apa ke,biarlah labuh dari paras dada dan labuh dari siku...Ini saja yang dapat kongsikan...Harap-harap tak salah apa yang saya cuba kasi pendapat =)

    Take care...
    Eyla

    ReplyDelete