Monday, June 14, 2010

:: trip to Kundasang ::

Alhamdulillah..
Kami 1 famili wif Bu Lina wif kids dpt meneruskan rancangan kami mau pi Kundasang..juz Bu Lina ikut tym last2 min..

So..we start our journey from our beloved home(Melinsung Bay) around 7 am..it's really jammed..
well since it's Friday(workday)

We got problem to jalan awal coz keta Bu Lina ganti tayar baru since tayarnya haus..

Papun..kami tetap jga meneruskan perjalanan at 9 am..(alhamdulillah..jlnla jga kn..)

Well..dlm perjalanan 2..i realise something weird..
"Ya Allah..kamera tinggal di kereta Kelisa..omo.."

Bu Lina ketawa jak n direct she call mama..
Mama pun marah arr..huhu..
sedih..seram sejuk aku tym 2 weyh..
First, kamera 2 kat mama then aku ne amai sgt mau guna 2 kamera..
SS arr 2..ahaha..

But suddenly..Allah itu sentiasa ma aku..

"Cua tgk dulu dlm Bu Lina pnya beg..manatau ada.."

"Xda 2 Bu Lina..tnggal di keta Kelisa 2.."

Then aku cek arr beg Bu Lina..aku selongkar..(besala beg Doraemon kan ahaha.)
Ada kamera 2..sejak bila aku letak sna..
S'ingat aku,aku ltak di tmpt laen..
well..suma ne kerja Allah..aku yakin 2..even more..

"Eee ada.."

Punya maen hepi aku tym 2..
Trus aku senyum2..(yala..td muram..ahaha.)

"Tula..syukur ada..mun ndada..kempunan kan begmbr.."

Alhamdulillah..

Syukur mama xmarah bha..

=))

Alhamdulillah kami smpi di Phillip's Garden dlm jam 11..anginnya sejuk..
wow!!!Gunung Kinabalu juz in front my eyes..
Lawanya..Subhanallah~

Act kami stay di area Mesilau..
where u can see behind the Mount Kinabalu..

Sejenak berfikir..
"Ciptaan yg Indah ne pasti punya pencipta yg Indah"

Kami rehat jap..
Pening plak kepala aku tau..ayong aku bha..

Mama masak..Jali & Aymaan maen game(besala boys kan)..
Baba bca news..Bu Lina..ntah..
yg laen wat hal masing2 arr..
aku..??..

TGK DI LUAR ARR..ahaha.

Tetiba kan..kami kna suruh pindah..y??
coz..umah kami tu supposed ada org uda..so..pindah umah la..

After kami pindah rumah..masak jak sup ayam..trus kami cekup..
Lapar bha..udala sejuk..huhu..
Sedap makan sup panas2..

Jam 2 kami pi jln2 di area2 mesilau 2..
pa lg..lami begmbr arr..
Lawa..
:: BEST of US ::

First kami pi Cattle Farm where cows there..
ahaha..lawa..mcm di luar negara..
babah beli susu segar dr sna..sedap..beli perisa coklet bha..
=PP

kami sempat bergmbr juga..hehe..luv it!!!:: tgk perah susu lembu :: :: guna teknologi moden ::
:: Mama & Babah :: luv forever ::
:: gmbr 1 famili ::

Then..kami truskan perjalanan..

Mesilau Nature's Park

xda jga pa2 d sna..ada jga gmbr2..
tapi..
sik bleh tgk..ahaha..

Then kami blik umah..

After dat..aku ikut mama & Bu Lina pi pekan jap..
Mau beli buah..
Yg segar pnya bha..
Alang2 uda di Kundasang bha..

Mlm 2 aku tido awal..
Sakit perut..ABC..

Then..nxt morning..
Aku bgn awal..
Trus pi luar..
Sejuk menggigit tubuhku..

Dorng lea pi tgk burung kakak tua lg bha..
Siap bg salam lg burung 2..

Ahaha..

Then kami check out..

Meneruskan perjalanan ke Sg Tagal..

Well..di sna kami rendam kaki kmi & biarkan anak2 ikan di sna gigit..
Geli weyh..
Ahaha..
Tpi kan..ada jga ikan besar..tkut kau bha..
Ahaha..
:: Before leaving Sg Tagal ::

Then..kami pulang arr..
Penat bha..

Keta kami lg ada msalah dgn aircond..
After drop Bu Lina di umahnya..
Kami direct cri bengkel..
Alhamdulilah dpt jga..
But..harganya..RM900+..
mampuii..

After siap..kami blik umah..
Bout 6 bru smpi umah di Melinsung..
Alhamdulillah..
Wat a journey??




No comments:

Post a Comment