Followers

Thursday, June 23, 2011

.:: Fikir Kembali ::.

Assalamualaikum wbt :)

Lama jgak x mencoret dlm diari digital ana ne..juz ziarah blog shbt2 laen jak..
Ana skrg ne tga baca buku CONTENGAN JALANAN..
Bkn buku agama..bkn jga buku motivasi..
tapi novel keluaran Jemari Seni Hasil Karya HLOVATE..

Kadang2 kita lebih terasa dalamnya bila kesedaran itu dibawa dalam bentuk penceritaan..
kalo baca buku motivasi yg hanya mendatar shj isinya buat kita makin tertanya2..btul x..?

Ana lebih suka baca buku yg lebih kepada bentuk penceritaan mcm buku ne la..
After baca 1 bab, wat ana terfikir..
Termenung jap..
Apa sbnrnya kedudukan kita sbgai sorang hamba Allah di sisi Allah..?
Kita termasuk golongan yg mana yg sentiasa disebut di dlm Al-Quran..?

Byk kata2 yg ana dpt dlm buku ne..

Owh ya bru2 ne keputusan exam telah kuar..
Syukur Alhamdulillah..result ana meningkat..
Tapi..bila baca buku ne ana berfikir..
Assignment yg ana pernah buat sblm ne x bersungguh2..
Xda komitmen..
Ada 1 assignment tu..group..ana serah jak bulat2 kerja tu dgn member laen..
Ya Allah..sdngkan kalo gerak kerja ana wat btul2..
pastu dgn gerak kerja yg perlu ana buat semasa cuti ne..1 pun blum habis lg padahal cuti dah lama..
byk masa sbnrnya tapi ana x manfaat kan..

"Maka apabila kamu selesai satu urusan, maka bersungguh2lah dalam urusan yg lain"

(Al-Insyirah : 7)

24 jam rasa lebih terisi n bermanfaat bila dirancang dgn btul..
perlu juga diselitkan komitmen dlm rancangan tu..
btul x..?
kalo x, x bejln rancangan tu..

rasa macam ada semangat bila baca buku tu..

BTW, Ramadhan is juz around d corner..
nak cari mutabaah amal khas tuk Ramadhan..:)

Counting days for Ramadhan..
May Allah bless..

No comments:

Post a Comment